Att använda sig av digitala reklamskyltar är ett enkelt och smidigt sätt att dra nytta av ett antal unika fördelar. Men det underlättar att få användbara tips för exakt hur man på ett smart sätt kan integrera digitala reklamskyltar in i sina kampanjer eller arbetsmiljöer.
Att börja med ett blankt kanvas kan vara väldigt jobbigt, särskilt om man inte har några idéer för hur man bäst ska använda det, denna princip gäller även digitala reklamskyltar. Det finns en hel del smarta sätt att dra nytta av de för att optimera användningen. Det handlar helt enkelt om att hitta det som fungerar bäst för just ditt företag.
Digitala reklamskyltar kan även finnas andra former än traditionella reklamskyltar. Det kan exempelvis röra sig om digitala trapphustavlor, digitala informationsskärmar eller en videovägg. Nedan erbjuder vi bra tips på smarta sätt att använda digitala reklamskyltar och hur du bäst integrerar de i din affärsstrategi.
Tips på smarta sätt att använda digitala reklamskyltar
Marknadsföra en produkt, artikel eller service
Reklamskyltar i butiken har ett primärt mål: att visuellt marknadsföra dina produkter och tjänster. Även om detta kan göras med affischer, kan det göras mer effektivt med digital reklamskyltar. Så om du letar efter en plats att börja med digitalt skyltinnehåll, börja med att annonsera dina kärnprodukter och tjänster.
Förklara värdet i en produkt, objekt eller tjänst
Vad ditt företag gör eller säljer är viktigt men kanske mer viktigt är varför det är värdefullt. Konsumenter är försiktiga med sina pengar, så se till att du kommunicerar värdet på ditt varumärke.
För en butik kan det vara kvaliteten. För en bilmekaniker kan det vara en del- och servicegaranti. Ett läkarkontor? Det kan vara långvarig hälsa. Oavsett din bransch, se till att du kommunicerar varför ditt varumärke eller din produkt är värd sitt pris.
Skapa brådska
Att skapa en känsla av brådska är ett bra sätt att sälja vid inköpspunkten. Så använd din digitala reklamskyltar för att annonsera en försäljning eller marknadsföring. Det kan vara något enkelt som en butiksövergripande procent eller rabatt på en viss artikel.
Har du till exempel en produkt som människor är mer benägna att tänka på om det regnar? Om så är fallet kan digital reklamskyltar uppdatera dina annonser automatiskt baserat på lokala väderprognoser och nuvarande förhållanden och annonsera de mest relevanta produkterna.
Informera kunder
Att ge kunder användbar information kan vara lika värdefullt och annonsera dina produkter. Dagens marknadsföringslandskap handlar om innehåll, så om du kan tillhandahålla något värdefullt för konsumenten, även om det inte är direkt kopplat till en produkt eller tjänst hjälper du fortfarande att vinna kunden till ditt varumärke.
Till exempel kan ett tandläkarkontor köra en video på rätt sätt att borsta tänderna. Ingenting om som leder till direkta intäkter för praxis, men det hjälper till att skapa en positiv varumärkesupplevelse för kunden.
Kommunicera med din personal
Inte alla skärmar i ditt företag måste vara kunden. Använd en skärm bakom kulisserna eller i ditt fikarum för att kommunicera med anställda. Oavsett om det är en möteskalender, regler och förordningar, eller en beröm för ett bra arbete, fungerar digital reklamskyltar lika bra för företagskommunikation som kundkommunikation.
Visa recensioner
Få saker förstärker beslutet att köpa som rekommendationer från andra kunder. Det betyder inte bara att dina produkter eller tjänster kan lita på, utan att de påverkar andra människors liv positivt.
De flesta köpbeslut fattas vid köptillfället, så se till att du påverkar kundernas beteende med kraftfullt innehåll som kundrecensioner.
Dela sociala medier
Dela dina ansträngningar på sociala medier i ditt företag och bjud in folk att gilla eller följa ditt varumärke. Om möjligt, låt dem veta vad de kommer att få genom att följa ditt flöde, till exempel den senaste informationen eller exklusiva erbjudanden.
Fråga efter en e-postadress
Har ditt företag ett nyhetsbrev eller andra marknadsföringskampanjer via e-post? Om så är fallet, se till att du frågar efter och samlar in kundmejl. Digital reklamskyltar erbjuder ett utmärkt sätt att uppmärksamma dina e-postinsatser och liknande sociala medier, om du låter kunderna veta fördelarna med att dela sin e-post, kommer de att vara mer benägna att välja att delta.
Hur du kan integrera digitala reklamskyltar i din affärsstrategi
Det finns ett antal olika plattformar och leverantörer som gör det enklare för dig att integrera digitala reklamskyltar i din affärsstrategi. Dessa är bland annat Scala Content Manager, Digital Visual Solutions och LINQ.
Samtliga gör det enklare för dig att komma igång med digitala reklamskyltar och digitala visitkort. Målet är helt enkelt att komma igång så effektivt som möjligt för att optimera möjligheterna med digitala reklamskyltar.
Möjligheterna är enorma
Digitala reklamskyltar fortsätter att växa år efter år och beräknas att fortsätta växa under kommande år också. Med hjälp av tipsen ovan så är det enkelt att se att användningsområdet är brett och kan appliceras av många olika företag och organisationer.
Oavsett om det är information, annonsering eller andra smarta integrationer som prisförändringar eller platsbaserad information (exempelvis i arenor eller gallerior) så kan de allra flesta företagen dra nytta av digitalisering.
Kan digital skyltning vara den lösning du behöver för att få kontakt med kunder och öka försäljningen? Din egen touch-skärm kan fånga kundens uppmärksamhet och dra dem djupare in i shoppingupplevelsen.
En ny generation av interaktiv digital skyltning gör att din miljö kan bygga vidare på värdet på en fysisk plats samtidigt som du lägger till digitala interaktioner som kunder letar efter. Med många konsumenter som är vana vid åtkomst till information på skärmar i alla storlekar är det vettigt att lägga till den digitala dimensionen till ditt utrymme.
Att tillhandahålla bästa möjliga kundupplevelse har blivit viktigare än någonsin tidigare för butiker och företag. Låga priser och stora inventeringar räcker bara inte längre.
Det är därför fler och fler företag vänder sig till teknik för hjälp. Även om det finns många alternativ att välja mellan, jämförs väldigt få med effektiviteten av digitala reklamskyltar. Med smart integration och en bra strategi så kan man se stora resultat väldigt snabbt med hjälp av digitala reklamskyltar som annars inte hade kunnat uppnås med existerande metoder.
Har du frågor eller vill du ha hjälp med att välja ut rätt typ av digitala reklamskyltar kan du alltid kontakta oss.